El desafiament de l’aprenentatge digital

Aprenentatge

La pandèmia causada arran de l’COVID-19 ha estat sens dubte un fort cop per a totes les àrees de treball, però una que no sembla bregar molt bé amb el problema és la nostra, el sector educacional. Cap país de el món estava preparat per suportar el que seria la digitalització de l’educació i això es pot veure clarament en països pioners com Alemanya i molts altres d’Europa.

Un jove Alemany que estudia a sud-oest d’Alemanya ha declarat per a un important portal de notícies seva preocupació, no pot assistir a la seva escola secundaria fins a almenys el 31 de gener ja que es troben en confinament absolut almenys fins a aquesta data, ja després es veurà si Alemanya decideix estendre aquesta decisió. En les seves declaracions, el noi esmenta que aquesta davant del seu ordinador però res funciona a la plataforma d’aprenentatge de la seva escola i per tant es distreu, fent que surti de la plataforma per visitar web com Aloha Tube.

En la mateixa declaració fa èmfasi en què aquesta situació no pot seguir així, han de millorar la plataforma d’aprenentatge, optimitzar els servidors per suportar la gran quantitat d’usuaris, les lliçons digitals han de realment ensenyar alguna cosa i no només mantenir-los ocupats a casa.

Alguna acció de govern?

Els governs federals i estadales d’Alemanya van augmentar les condicions d’un pacte amb la indústria de telecomunicacions d’aquest país arran d’aquesta pandèmia, en el qual s’estableix voltant de set mil milions d’euros a les escoles per impulsar la digitalització educacional i les seves plataformes d’educació. No obstant això, hi ha nombroses autoritats regionals, estatals i locals involucrades en processos burocràtics perquè aquests fons arribin realment a les mans dels responsables de les escoles i universitats de país.

Des del tancament de les primeres escoles, el govern es van centrar en l’adquisició d’ordinadors, tauletes i altres dispositius portàtils per a ser donades i repartides entre aquells estudiants que no tinguin els seus propis dispositius a casa per assistir a les seves aules. No obstant això, els dispositius digitals no ho són tot, també cal gastar diners en maquinari i optimitzar les connexions d’internet per fer-les més ràpides i fiables.

Aquesta entrada ha esta publicada en Universitat, Upic. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.