Empreses d’enviaments i el sector de la logística

Per parlar sobre els enviaments express cal començar per considerar que aquesta és una solució que ha sorgit com a conseqüència dels nous hàbits de consum de les persones, igual que l’eclosió del comerç electrònic, la qual cosa ha significat una major demanda dels enviaments a domicili.

Tenint molt en compte l’anterior, els enviaments d’aquesta classe són cada vegada més necessaris i per aquesta mateixa raó, des del sector de la logística s’ha treballat d’una manera important per garantir que el creixement dels envios baratos sigui encara major, en ampliar les xarxes d’emmagatzematge i transport.

Revolució en el sector de la logística amb els enviaments express

El sector de la paqueteria i els lliuraments a domicili s’ha posat potes enlaire amb l’auge del consum actual, la cerca de la immediatesa i totes les característiques que acompanyen al comerç electrònic.

Cal considerar que són cada vegada més els encàrrecs que es fan sense que la persona s’hagin de moure de casa, un costum que fins a fa un temps es trobava limitada a la pizza o al menjar xinès durant un cap de setmana, però que ara s’expandeix amb la màxima velocitat del cas en tots els sectors del mercat.

És llavors aquesta nova premissa la que ha obligat al sector de la logística a revolucionar la manera en el qual opera i que per tant els enviaments express siguin tota una necessitat per resoldre les necessitats dels consumidors a qualsevol hora, en qualsevol lloc i per descomptat en terminis mínims, establerts gairebé sempre com a màxim en una hora.

D’acord amb les dades estadístiques, s’ha trobat que un dels sectors més potents dins de l’economia espanyola és justament est. Entorn de l’anterior, es ressalta que les empreses tradicionals de repartiment són incapaços d’absorbir l’increment de la demanda i amb la suma de les pimes, el volum de negoci ha crescut com l’escuma.

Ara bé, val la pena destacar que en realitat no tots prosperitat entorn d’aquesta modificació en el sector de la logística com a conseqüència dels enviaments express, ja que per exemple algunes empreses en el sector s’han plantat davant condicions com la de Amazon, que és acusada per exhibir preus bastant baixos, els quals amb prou feines superen el 1%, excusant-se que volen contractar amb grans volums.

En definitiva, els canvis ja s’estan aplicant, els resultats per al consumidor són increïbles, però encara que el sector s’està adaptant de molt bona manera, tot sembla indicar que encara no es troba preparat per afrontar aquesta situació tan nova.

Aquesta entrada ha esta publicada en Comerç. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.